Friday 4 February 2011

Inca o limba straina

Va vine sa credeti?

Dupa atatea poze, filme si distractie pe blog, iaca apar eu, baiatul-rau, cu lucrurile mai "serioase". Daca o poza face cat o mie de cuvinte, ei bine, postul asta o sa fie cam juma' de poza ;).

Iata ca nici nu am invatat bine engleza, cand, ce idee mi-a venit? Hai sa mai invat o limba straina. Nu de alta, dar in lumea asta atat de "multiculturala" nu strica sa mai stii si alte limbi. Am analizat si am gasit o limba care se foloseste oriunde in lume. Suna bine, nu? Hai sa va spun cateva cuvinte pe care le-am invatat pana acum:

B/S I/S CFS (asta e baza, un fel de "Buna ziua, ce mai faceti?")

R/E NI Hldg G/L OCI, FV-OCI (asta e nivel intermediar, cam "Cum vi se pare vremea, ce parere aveti de meciul de hokey de aseara? Nu-i asa ca Calgary Flames sunt cei mai tari?")

Si nu in ultimul rand: NRV FMV COGS EI GAFS GP (asta e test - ce credeti ca inseamna?)

Ei bine, pentru cine nu a inteles inca, limba de care m-am apucat se numeste... CONTABILITATE. Si daca s-ar numi asa, n-ar fi nimic; problema e ca ii zice ACCOUNTANCY, adica nu doar contabilitate, ci contabilitate in engleza. Visul meu de o viata: doua limbi straine in acelasi timp. Asta dupa ce m-am luptat o viata intreaga cu romana. Noroc ca am invatat repede sa traduc cifrele :)

De ce credeti ca n-am mai scris nici un post de la inceputul anului, adica de cand am inceput cursurile de contabilitate? Credeti ca e o simpla coincidenta? Ei bine nu. Si asta pentru ca s-a terminat cu distractia si a inceput munca.

Primele doua saptamani din ianuarie am invatat putin despre Simply Accounting, un soft de contabilitate larg raspandit printre firmele mici si mijlocii (un fel de CIEL de Romania).
Apoi am facut doua cursuri de recapitulare a cunostintelor (pentru cine le avea deja) sau doua cursuri de initiere (pentru mine). In regimul de lucru intensiv in care mergem noi, au durat o saptamana.
Dupa asta a urmat cursul propriu-zis, primul din seria de trei care ne asteapta: Intermediate Financial Accounting - Assets (FA2 pe scurt). Fiecare curs o sa tina o luna, cu examen partial dupa doua saptamani si examen final la sfarsit (logic, nu? ;) ). Tragand linie si adunand, asta inseamna sase examene a cate trei ore din doua in doua saptamani. Incurajator, asa-i?
Primul examen (Mid Term Exam) l-am dat pe 26 ianuarie. Am trecut cu bine de el. Am luat 89.5 din 100. Asta in conditiile in care media clasei a fost 65. Adica aproape "coronita". M-am minunat si eu. Nu de alta dar cei mai multi din clasa au experienta vasta in domeniu. Sau poate tocmai d-aia.
Urmatorul examen, cel de incheiere a primului curs, o sa fie miercurea viitoare, asa ca tineti-mi pumnii.

Ca sa nu va intrebati de ce nu prea am scris si de ce nu o sa mai scriu prea curand, trebuie sa va spun ca programul de scoala e cam incarcat. Fiind cursuri intensive, invatam cam un capitol pe zi (cartea are 12 capitole, 800 de pagini si vreo 2,5-3 kg - intelegeti de ce e grea contabilitatea?). Asta inseamna 3 ore de predare si 3 ore de exercitii si probleme la scoala si 2-3 ore de teme acasa. Cand se apropie examenele, ceva mai multe ore de lucru acasa.

Daca vreti sa stiti despre inregistrarile contabile pentru investitiile strategice prin metoda "Equity", nu ezitati sa ma contactati. Si eu vreau sa stiu. Mai ales la examen!

Pe curand (un "curand" destul de nesigur),
Radu

3 comments:

  1. Grea limba straina(o spun din experienta).Treci tu si de asta.Spor si bafta in tot ce faci.Multa sanatate pentru toti.mama_s

    ReplyDelete
  2. Asa deci cumnatele! Vorbesti afacereza cumva?

    Hai sa incerc sa-ti raspund la intrebarile de test:

    NRV = net realizable value;
    FMV = ?? se poate sa fie ceva de genul final mesurable value ... dar sincer habar n-am;
    COGS = cost of goods sold;
    EI = nu stiu;
    GAFS = goods available for sale;
    GP = goods produced.

    E ... m-am descurcat macar de nota 5? :p

    Gata, acum ca ai invatat bazele limbii contabilicesti, trage tare sa depasesti si stdiul intermediar, iar cand voi ajunge cu Andreea pe la voi, iarna viitoare, sa te vad corporatist. =))

    ReplyDelete