Tuesday 9 August 2011

Cowboys & Indian(s) - Part 1: Cowboys

Am inceput sa vorbim despre Calgary Stampede inca de aici, dar nu v-am povestit  deloc despre cum este la spectacolul din aer liber. 

Inainte de  toate, daca vrei sa mergi la Stampede trebuie sa tii cont de urmatoarele:
  1. ia-ti palaria de cowboy, cizmele, camasa in carouri, catarama western si bandana la gat sau snur tip "bolo tie"
  2. tine minte sa strigi "yahoo" si "yeehaw" din 10 in 10 minute
  3. ia cu tine harta Stampede-ului
  4. planifica-ti ziua!!
  5. accepta ca nu poti sa vezi/faci totul intr-o zi!
  6. fii pregatit pentru cheltuieli neprevazute 
  7. ai grija sa ai bunici cu tine (asta in cazul in care ai copii si vrei sa ii trimiti acasa, pentru ca tu si perechea ta sa ramaneti pana la focurile de artificii/povestile traditionale ale indienilor)
Ca tot veni vorba de harti:



  • Mov & galben: zona de joaca si mancare si tot ce mai poate cuprinde un balci!
  • Verde: partea de "agricultura" - cai, oi, vacute si alte animale de ferma, tractoare, loc unde se desfasoara concursuri de cowboys etc
  • Albastru - zona de cumparaturi cu tema "western"
  • Rosu - scena "Coca Cola" unde au loc concerte si spectacole pentru copii
  • Gri - zona de concursuri, spectacole, joaca pentru copii
  • Maro - aici au loc cursele de chuckwagon, rodeo etc.
  • Portocaliu - satul indienilor

Noi am fost doar intr-o singura zi, de dimineata pana pe la 23.00 (David si bunicii au plecat pe la 19.00).

Prima oara am mers la scena Coca Cola unde ne-am distrat cu Trenuletul Thomas timp de o ora si jumatate. Lume multa, copii si mai multi, distractie cat cuprinde si parinti mai ceva ca paparazzi - cu DSLR-urile chitite pe pustii si printesele care se miscau in ritmul muzicii garii din Sodor.







Cowgirl, indian, cowboy


Bunicu' Cowboy si Tati Cowboy






Pentru ca deja se facuse pranzul, ne-am asezat pe iarba si am facut un picnic pe cinste! La umbra copacului, bineinteles! Doar nu credeati ca numai in Romania e vara! 





Baietii se uitau la micile telecabine care faceau turul Stampede-ului.



Pentru ca suntem mari admiratori de animalute si plante, am fugit repejor la zona de agricultura (verde pe harta). La intrare ne-a intampinat o vacuta de Alberta din rasa de carne - aici avem rasa de carne si rasa pentru lapte :)


David s-a urcat si el pe cal...


a dat o tura cu tractorul (doar in imaginatia lui)...


s-a uitat la puisori mici de doar o saptamana...


a plantat floarea soarelui...


a facut sa ploua si a invatat despre circuitul apei in natura...


a muncit cu fermierii...


a muls vaca...



si apoi s-a dus sa vada si animalutele. Obositor (dar frumos)!




Vitel si vacuta din rasa de lapte.


Dupa ce ne-am informat temeinic despre cum sta treaba cu animalutele, am mers sa vedem cum e viata de cowboy. "Doc" (calutul maroniu) a fost foarte prietenos si a acceptat sa faca poza in timp ce se odihnea (tocmai ce iesise de la demonstratii). 


Ne-am luat la revedere si i-am multumit domnului cowboy pentru ca ne-a imprumutat calul si am intrat entuziasmati in arena. Aici ne-am strocit si noi pe un rand si ne-am pus pe chiuit nebun, facut poze si aplaudat pana ni s-au inrosit palmele. De ce? Vedeti mai jos!




Dupa ce s-au invartit prin arena pentru a-si etala frumusetea, caii ne-au demonstrat ca nu sunt doar de prezentare. Ei sunt seriosi si stiu ce e aia munca! Iata ce au facut (click pe poza pentru a o face mai mare):


Opriri bruste


Rasuciri (Radu a ametit numai uitandu-se!)


Tehnici de infranat viteii (asa-i viata la ferma!)



Caii au fost minunati, iar "the cowboys" chiar erau "de aia adevarati" care traiesc la ferma si merg cu cireada la pasune. Pe scurt: era ca in filmele alea cu John Wayne! Mai lipseau focurile de arma, rotocoalele de iarba uscata purtate de vant prin orasul bantuit si dama furata de teribilul cu un singur ochi care speria tot Vestul.

Am fi stat toata ziua acolo, daca nu ne-am fi programat sa mergem si in satul indienilor! Dar despre Pow Wow si minunatele podoabe indiene vom vorbi in partea a doua.



Claudia & co



No comments:

Post a Comment