Tuesday 23 August 2011

Cowboys & Indian(s) - Part 2: Indians

Iata ca a venit vremea sa vorbim si despre indieni, sau mai corect spus despre "aborigieni" sau "nativii americani" sau "Primele Natiuni".


Dupa cum am povestit in postul precedent - Cowboys & Indian(s), nativii au avut un loc special amenajat la Stampede care s-a numit Satul Indian (Indian Village). Aici si-au inaltat faimoasele lor corturi numite "tipi" si au organizat un pow wow in toata regula.




Toate corturile tipi sunt facute cel putin de pe vremea "bunicului" si fiecare design este pictat de familie si are o poveste. Tipi sunt locuibile si cat tine Stampede-ul (10 zile) nativii americani dorm si mananca in Sat.



 



Pow wow este o adunare a triburilor din America de Nord (in cazul de fata au participat doar cei care fac parte din Tratatul 7: natiunile Stoney Nakoda: Bearspaw, Chiniki si Weasley; tribul Blood; natiunea Piikani; natiunea Siksika si natiunea Tsuu T'ina). De obicei are loc un concurs de dans cu premii in bani si chiar concurs de cantat la tobe. Evenimentul variaza de la 1 zi pana la o saptamana. 


Iata cateva imagini.





Mama a avut prilejul sa o salute pe Printesa Indienilor (pentru Stampede 2011)

Fiecare natiune a avut grupul ei de "tobosari". Concursul de dans este pe categorii de varsta si gen si fiecare grupa de dansatori trebuia sa danseze 2 melodii cantate de 2 grupuri de "tobosari" diferite. 





Concursul domnilor



Concursul tinerelor




La sfarsitul dansului am fost invitati sa ne alaturam dansului de grup, ceea ca am si facut!



 A urmat concursul adolescentelor.


 
Concursul doamnelor









Dupa ce ne-am delactat cu pow wow, am mai dat o tura prin Stampede, am mai facut cateva poze si apoi am trimis piciu' si bunicii acasa. Eu si Radu mai aveam in program concursul de tras greutati al cailor si povesti traditionale in Satul Indienilor.






Radu a probat niste palarii adevarate de cowboy (de alea cu 3 cifre...)



Si pe la unspe' noaptea am tulit-o spre casa (cand tinerii de abia ce intrau in clubul amenajat in incinta Stampede-ului). 



Imbratisari cu drag!
Claudia


1 comment:

  1. adicatelea .... voi nu sunteti tineri?!?stiind ca bunicii sunt acasa, eu nu cred ca-mi faceam aparitia pana la crapatul zorilor. :)

    ReplyDelete