Thursday 30 May 2013

Alegeri…


Nu despre alegeri electorale vreau să scriu astăzi, cu toate că merită şi o să fie un subiect dezbătut într-un material viitor, ci despre alegerile pe care le facem zi de zi, personal sau împreună cu familia, prietenii sau grupul din care facem parte.
 
Când am ajuns în Calgary acum aproape 3 ani, ne-am simţit copleşiţi de toate lucrurile noi care ni se întâmplau, pe care le vedeam sau le auzeam, pe care trebuia să le facem sau să le învăţăm.

După o perioadă, când ne-am mai obişnuit puţin cu noua noastră viaţă, am aflat despre tot felul de lucruri şi activităţi pe care le fac oamenii de aici. Si nu sunt puţine. Sunt chiar foarte multe. De la magazinele de unde îşi cumpără alimente până la locurile unde îşi petrec vacanţa. De la tipul de grătar/barbeque din curte până la activităţile extra-şcolare ale copiilor.

Toate sunt atât de variate şi atât de diverse încât parcă îţi vine să te încui în casă şi să nu vrei să mai faci niciodata nimic. Când începi să simti asta, e vremea să treci la acţiune: ALEGE!

Cred că trebuie plecat de la premiza că nu ai cum să faci toate lucrurile şi activităţile care POT fi făcute. Dispui de un timp limitat, un buget limitat şi ai anumite valori şi priorităţi în viaţă de care trebuie să ţii seama. Este foarte tentant să încerci cât mai multe, să vezi cât mai multe, să te înscrii într-o sumedenie de cluburi sau grupuri, dar descoperi destul de repede că nu mai ai timp de calitate cu familia, prietenii şi nici chiar cu tine însuţi.

Asta este ce am simţit noi şi ce simte probabil multă lume, considerând schimbarea pe care am făcut-o, am simţit-o parcă mult mai acut.

Aşadar am trecut la acţiune. Am început să alegem. Am ales mai întâi să fim pozitivi şi optimişti, şi bine am făcut, pentru că ne-a ajutat şi ne ajută foarte mult în continuare. Am ales apoi să dăm atenţie mai curând lucrurilor şi întâmplărilor bune decât celor mai puţin bune. Am ales să ne petrecem foarte puţin timp la televizor şi să folosim timpul pentru alte activităţi.

Am ales să alegem puţin altfel, personalizat nevoilor, gusturilor şi dorinţelor noastre, nu ale celor din jur sau conform cu “trendul” sau cu ce e la moda.
  • aşa am ales să ne cumpărăm o maşină coreeană, chiar dacă una japoneză sau americană ar fi fost o alegere mai ”populară” 
  • aşa am ales să-l dăm pe David la grădiniţă imediat ce am găsit chirie, chiar dacă să stea acasă cum mami ar fi fost mai ”la modă” 
  •  aşa am ales să-mi găsesc un job în Project Management, chiar dacă toţi îmi spuneau să mă fac contabil 
  •  aşa a ales Claudia fotografia, chiar dacă toţi ziceau să-şi găsească o slujbă într-un birou la o companie 
  •  aşa am ales să vorbim corect româneşte acasă cu David (şi nu rom-gleză cum se mai întamplă), chiar dacă este câteodată o bătălie frustrantă între un copil care începe să gândească în engleză din ce în ce mai mult şi nişte părinţi care, evident, n-o vor face prea bine niciodată
Nu spun că alegerile pe care le facem sunt tot timpul bune sau corecte, dar le facem, le analizăm şi le ajustăm. Provocarea este să faci câteva alegeri, să nu-ţi pese de ”părerişti” şi să mergi înainte pe drumul pe care tu l-ai ales. Indrăzneşte să faci alegeri chiar şi greşite, să înveţi din ele şi să continui!

Tu ce alegi?


No comments:

Post a Comment