Wednesday 15 September 2010

In sfarsit, Acasa...



Doi ingerasi (cel din dreapta e David)


S-a lasat cam mult asteptat subiectul asta, dar ma bucur ca a starnit curiozitatea asa de mult.
Motivul pentru care a durat atat este unul foarte simplu: transformarea Casa-Acasa implica foarte multe, cum ar fi timp, mers pe jos, alergatura, cautari, mutari, bagaje, bani, iar cautari, alegeri, masuratori, telefoane, iar cautari, masina, disponibilitate, discutii, curatenie, despachetari... mai vreti? Mai am. Dar va las, caci altfel risc sa-mi pierd "cititorii".

Procesul in sine a inceput cu cautarea apartamentului iar finalul il stiti de la Claudia: Casuta cu ingeras.

A continuat cu cautarea mobilei si a celor de trebuita intr-o casa, la inceput goala, care a insemnat muuuuulte drumuri prin oras si magazine, supermagazine si extramagazine. Casuta avea doar dotarile din bucatarie, adica aragaz+cuptor, masina de spalat vase, frigider si washer/dryer (masina de spalat si de uscat rufe). Restul a trebuit sa aducem noi, cumva.

Tragand linie, am cumparat urmatoarele:

1. Second hand:
  • mobila pentru dormitorul "mare": pat cu saltea, masuta, dulap cu 3 sertare, biblioteca si lampa cu picior, oglinda de perete si 2 rame foto (toate de la IKEA) - $330 (de la o doamna care a venit din Toronto sa faca doctoratul aici si trebuia sa se intoarca) de pe Kijiji (asta e cel mai popular site de anunturi din Calgary).
  • birou (IKEA) - $40
  • masa de bucatarie + 4 scaune (de la un italian care si-a facut pomana cu mine si m-a dus cu toate pana la Casuta si apoi pana acasa la Adi&Dana) - $50
  • multifunctional Canon (de la un rus) - $20
2. First hand:
  • scaun inalt pentru David, ca sa o ajute pe Clau la bucatarit - $18 de la "the Brick" (pe asta l-am carat in brate pe langa alte sacose, cu autobuzul si fugind de ploaia care ne "alerga" (e clar ca vrem masina, nu?)
  • scaun pentru birou (IKEA) - $29.99 (ce-mi plac preturile astea cu "virgula noua'j'noua")
  • pat pentru David (160X70 cm) + saltea + perna + pilota + set de pat de la IKEA - $175; cand am venit acasa obositi (mai ales David care nu a vrut sa doarma la pranz) si ne-am apucat de montat patul, surpriza... Iata unde spune eticheta de pe el ca e facut:
E clar ca doarme "romaneste" in el, nu? Ca sa stiti si unde va "pleaca" padurile de aluneca terenurile...

Misiune indeplinita!

3. Capatate:
  • 2 dulapuri cu sertare, 2 noptiere, televizor, prajitor de paine, farfurii+cani - de la Ovidiu si Corina (au un baietel, Flavius, de 4-5 luni)
  • televizor+DVD player - de la Costi si Mariana
  • cuptor cu microunde, fier de calcat, blender si un MEGAdesfacator de sticle de vin (profesional, sic!) - de la Carmen si Perry (au un baietel Luke, pe care il vedeti in post-ul de aici)
Flavius, in brate la bunica

Pe langa toate astea, au mai fost o gramada de maruntisuri ca: perne, ustensile de bucatarie, boluri, caserole, scule, prosoape de bucatarie, furtun de dus (nu va mirati, ca aici se poarta dusul fix in perete; asta n-ar fi nimic, dar e montat la 1,90m si va invit pe voi sa-l spalati pe David, care are doar 1m, fara sa stropiti toata baia, pe langa hainele de pe voi), umerase, detergenti de toate neamurile etc.

Curtea din spate este maricica. Avem o terasa pe 2 nivele (sa tot facem barbeque) de pe care se coboara pe gazon. De acolo mai e inca o "curticica" cu gazon si o bancuta. "ce bine ca aveti curte mare" ar spune unii. Mda, e foarte dragut privit pe fereastra. Sa vedem cum o fi cand va trebui sa tund iarba. Si asta nu ar fi nimic, dar o sa dau si zapada... Poate ma ajuta si David.

Cateva poze din aranjat, despachetat si dichisit:

Primul desen al lui David - o casuta la munte si cu ploaie muuuulta

Pe care l-am pus pe frigiderul nostru mare si negru :)

Masa noastra Funky din anii '50 (literalmente)

Bucataria, scaunul lui David si alte ustensile

Camera lui David cu salteaua noastra

Camera noastra (stiti deja unde e salteaua, right?)

Dezinfectam, dezinfectam...

Prima masa - din pacate tacamurile erau in bagajele ramase acasa la Dana si la Adi, asa ca am mancat "haiduceste"...



David ne ajuta si curata in jurul semineului
Finalul:
Camera lui David!

Baia

Bucataria

Despre baie trebuie sa va povestesc ceva. Eu aveam de dat luni, 13 septembrie, un examen de contabilitate. Cum duminica seara a trebuit sa caram toate bagajele de la Adi si Dana, m-am hotarat sa raman peste noapte, sa mai invat in liniste. Toate bune si frumoase, pana dimineata, cand m-am dus la baie sa ma spal. Aveam eu un sentiment ca ma urmareste cineva, dar nu stiam de unde vine. M-am dumirit cand m-am aplecat sa ma spal pe fata. Atunci o voce din subconstient a dat semnalul de alarma: soacra la orizooooooooont! Eu, nimic. Imi spuneam: soacra am lasat-o la 10.000 de km in urma, nu avea cum sa ajunga aici deja. Dar cand am deschis ochii dupa ce i-am clatit cu apa rece, ce sa vezi... vocea avea dreptate! Iata ce-am vazut in fata ochilor:

Exact! Asta scrie pe chiuveta din baie. Si se mai vede si reflectat pe bateria chiuvetei. Macar acolo se vede invers. Sper sa supravietuiesc ;)
(pentru cine nu stie, pe soacra-mea o cheama Marina)

Dar dupa asta, am avut noroc. Am plecat spre examen si am calcat cu DREPTUL. Intr-o balta! Si m-am facut fleasca pe piciorul stang. Acum mergeam fleosc, dreptul, fleosc, dreptul si tot asa. Am ajuns cu bine si, in sfarsit, la timp. Chiar mai devreme putin. Coordonatorul de program, Eugene, m-a intrebat daca sunt gata si eu am raspuns raspicat: DA! Habar n-aveam ca nu e asa. Am descoperit pe parcursul celor 3 ore cat a tinut examenul. Am crezut ca dau examen la contabilitate nivel de baza si de fapt dadeam examen la limbi straine: contabilitate nivel intermediar in engleza. Astept in cotinuare rezultatul. Cred ca o sa-l primesc dupa ce se vor opri din ras cei care corecteaza ;)

Intr-o zi, cred ca ieri sau alaltaieri, spalam vase. Nimic neobisnuit pana aici ;) Dar, privind pe fereastra (care e deasupra chiuvetei dupa cum se vede in poza) ghiciti pe cine am vazut trecand cu nonsalanta pe deck-ul nostru! N-ati ghicit. Trecea o veverita cu o aluna in gura (chiar daca ati ghicit partea cu veverita, la aluna nu v-ati gandit sigur). Parca era din desene animate - un fel de Chip si Dale. Pe aici sunt foarte multe veverite si iepuri salbatici. Parca am mai spus de asta.

Cum vi se pare? Simplu si frumos, nu? Si mie. Cand scriu. Cand le faci...

Sa va spun cate ceva de mersul pe jos. Adica ce inseamna sa nu ai masina. Din intamplare, telefonul mobil pe care l-am cumparat are si pedometru, adica masoara cati pasi faci cand mergi si iti estimeaza si distanta parcursa intr-o zi (in functie de inaltimea ta). Ei bine, din "umblaturile" mele pentru cele de mai sus, a reiesit ca am parcurs timp de vreo 2 saptamani intre 10 si 15 km pe zi. Cateva dintre distante nu sunt "merse" ci "alergate", din simplul motiv ca aici transportul public e foarte bine pus la punct (adica autobuzele vin la ora si minutul din program) dar si foarte strict (adica autobuzele vin la 15 min. in orele de varf si la 30-45 in rest) drept pentru care preferi sa maresti un pic ritmul la mers decat sa stai sa astepti in statie urmatorul autobuz... In schimb exista si C-train-ul, adica un fel de metrou de suprafata, care merge excelent. Deocamdata sunt doar 2 trasee (NV catre S si Downtown catre NE) dar se lucreaza la un al treilea. Si la prelungirea celor existente.

In concluzie, tragem tare sa ne luam masina. Mai ales ca vine iarna (da, aia de 6-8 luni de care vorbeste toata lumea) si nu o sa ne permitem sa stam (a se citi "degeram") in statia de autobuz nici macar 2 minute. Mai e ceva interesant in legatura cu transportul. In mai toate statiile de tren exista o parcare mare in care iti poti lasa masina si sa iei trenul (asta ca sa nu se aglomereze traficul) - se numeste Park'n'Ride.

Hai ca m-am luat cu traficul si am luat-o pe langa subiect. O sa mai scriu si despre altele intr-un viitor apropiat.

Toate bune,
Radu

5 comments:

  1. quick guide: "Lipeste un scotch alb peste ce e scris in baie sau foloseste pasta corectoare" :))

    ReplyDelete
  2. superba casa.. imensa pot spune.. ma bucur ca aveti locul vostru... potrejat de ingeri seriosi.:)

    imbratisari si succes! mi-e tare dor de voi.... va doresc spor in toate, inspiratiei Claudiei si mult noroc!

    pupici si ganduri bune!

    ReplyDelete
  3. @DoarEu: e bine cand in sfarsit poti sa te simti intr-un loc acasa :)

    Mult spor la scris si in toate!

    ReplyDelete
  4. Va doresc tot binele din lume!meritati din plin!Va pup pe toti trei si mult noroc!

    ReplyDelete
  5. @Aura - iti multumim pentru gandurile bune! Ai grija de tine, da?
    pup

    ReplyDelete