Friday 26 November 2010

Canicula...

Poate va intrebati de ce scriu tocmai acum un post.
Si chiar daca nu va intrebati, va spun: acum mi s-au dezghetat degetele si neuronii. Pot spune ca sunt un tip "dezghetat" :)
Sa va explic ce s-a intamplat. A nins mult. Vreo 2-3 zile.


Apoi a ponit frigul. Dar frig, nu gluma. Oficial, au fost -32 de grade. Ce am simtit noi ("feels like" cum ii zice pe aici) a fost -41. Tot de grade. Marti, Calgary a fost al doilea cel mai friguros oras din lume. Suntem in top ce mai...
Si pentru ca marti era asa de cald si de bine, am pierdut autobuzul dimineata. Am mers pe jos pana la tren (1,2 km) si am ajuns cam in 15 minute. Oricum distantele si timpul sunt relative la temperatura asta. Probabil ca pot fi mutiplicate cu 2 sau 3 cand vine vorba de ce simti.
Am ajuns la statia de tren Crowfoot, cand, ce sa vezi? Era lume ca la demonstratie. Nu incapeau in incinta statiei. Si statia este chiar mare. Erau cateva sute bune de oameni acolo. Din ce am reusit sa inteleg de la duduia care tot facea anunturi la megafon, reiesea ca urmatorul tren venea peste vreo 20 de minute, ca nu stiu ce s-a intamplat pe linie. Sa nu credeti ca nu am inteles ce spunea pentru ca imi inghetase engleza in cap. O auzeam foarte greu prin caciula si gluga pe care le aveam indesate peste urechi. Ca daca nu le aveam, nu mai aveam urechi.
Am facut un calcul simplu: 20 de minute pana vine primul tren si inca vreo ora pana vin suficiente ca sa intre tot puhoiul de oameni de acolo. Rezultatul: trebuia gasita o alterantiva. Si asta foarte repede. Frigul este un foarte bun profesor. Te invata sa iei decizii repede si sa actionezi si mai repede. Am tulit-o la autobuz.
Am mers pana la Dalhouise, urmatoarea statie de tren, de unde am luat, ati ghicit, un alt autobuz. Pana in centru, de unde am luat trenul pe cealalta magistrala, catre NE. Nici macar n-am intarziat mult la cursuri. Doar vreo ora jumate ;) Norocul meu ca Eugene, coordonatorul proiectului, vine si el tot cu trenul. Acelasi tren.
Seara am aflat de la televizor ce s-a intamplat cu tot balamucul asta. Unui autobuz i s-au stricat franele chiar pe linia de tren si a blocat tot traficul. Bineinteles ca a anuntat imediat prin statie si a solicitat un utilaj care sa-l ajute sa se miste de acolo. I s-a spus ca poate sa vina un utilaj peste vreo 45 de minute. Atunci, un alt sofer de autobuz care era pe traseu a luat initiativa si l-a impins cu autobuzul lui de pe linia de tren. Am vazut filmuletul facut de un amator care era in tren si astepta si mi s-a parut foarte tare. Soferul cu initiativa nu s-a mai incurcat cu vreo "stanga" sau altceva, ci pur si simplu a "intrat" cu botul autobuzului lui in spatele celuialt. Descurcareti, nu? Cred ca tot de la frig au invatat asta. Gandesc "la rece". Chiar "la foarte rece".
Poate credeti ca am gresit titlul postului sau doar vroiam sa fac haz de necaz. Ei bine, nu. Sa ma explic. Cum poti numi o temperatura cu 35-40 de grade mai mare decat cu 3 zile in urma? Caniculara, nu? Nu glumesc deloc. Astazi, vineri, la 3 zile dupa recordul mai sus pomenit, am avut chiar 0 grade. Ce ziceti de asta? Nu e uimitor de canicular? Motivul? Evident am avut parte de un Chinook. Sa-i dea Dumnezeu sanatate lu' domnu' de la meteo care l-a programat sa vina, ca tare bine ne-a prins. Ca daca nu venea repede, nu cred ca ne mai prindea deloc.
V-ati dat deja seama ca am mai pus ceva floricele pe ici pe colo, dar de, cu caldura asta, parca e primavara spre vara. Una peste alta a fost foarte frig, dar o perioada scurta si vad ca am rezistat cu bine. Ne-am mai cumparat noi diverse "straturi" de pus pe noi, dar am razbit. Eu si Claudia am renuntat la manusile de "fite" cu degete, ca ramai numai cu fitele si fara degete. Ne-am cumparat manusi serioase cu un singur deget ("mittens" le zice pe aici, spre deosebire de cele cu degete care sunt "gloves") si mai multe straturi, care sunt mult mai bune decat alea cu mai multe degete si un singur strat.


Intrebare de 100 de puncte: Ce faci atunci cand nu poti evita zapada?
Raspunsul nostru: O folosesti. Sau: Te folosesti de ea sa te distrezi.

Curtea noastra de "iarna"

Pe aici a trecut Yeti :)


Cum te folosesti de ea? Simplu. Cititi mai jos.
Va amintiti ca intr-un post mai de demult spuneam ca imi place ca avem o curte mare, dar ca nu stiu cum o sa fie cand o sa vina zapada? Ei bine, am aflat. Curtea e la fel de mare, iar zapada este si mai mare, pentru ca se aseaza si pe verticala, nu numai pe orizontala. Atunci ma gandeam ca nu e nici o problema, ca nu am de ce sa o "lopatesc". Gresit. Gunoiul e in spatele curtii si ca sa ajungi la el, fie ocolesti toate casele si intri pe aleea din spate (cam 500 de metri), fie faci poteca prin zapada si o iei prin curte (cam 10-15 metri). Asa se face ca am cam folosit lopata din dotare. Cam 1-2 ore pe zi timp de 2-3 zile.

Prima zi "la zapada"

Vise, taica, vise...
(asa se curata zapada profesional in downtown)

Incep sa inteleg de ce sunt canadienii foarte atenti cu forma lor fizica vara: ca sa faca fata "provocarilor" de iarna. Si ca sa intelegeti cum sunt vazute anotimpurile pe aici, am vazut o reclama foarte draguta la berea nationala MOLSON. Spunea ca poti sa o consumi cu toti prietenii in cele doua anotimpuri: iarna si iulie.
Revenind a zapada din curtea noastra, sa vedeti ce a iesit. Daca o tot strangeam in mormane si gramezi, ne-am gandit ca nu ar strica sa amenajam o partie in curte (va dati seama cata zapada avem?). Cine a fost cu carca si cine cu distractia, va puteti imagina. Daca nu, va dau un indiciu: David s-a distrat!

Un ingeras,
Dadea din maini
Si se distra in zapada...
Si pentru ca
Zapada mai avea,
A mai chemat un ingeras!

(a se canta pe melodia "Un elefant...")

Teste de partie!

Hai la pungaaaaa!

Aterizare cu (d)efect



David "la punga" - live

Daca pe fundal auziti zapada scartaind,
sa stiti ca nu am avut suficient ulei s-o ungem pe toata :))

In final, David a facut si un om de zapada, dar pentru ca zapada era extrem de rece, l-a "modelat" din hartie:


Dragilor, daca nu am fost foarte coerent in ceea ce am scris, va rog sa imi acordati circumstante atenuante, pentru ca sinapsele se dezgheata mai greu.

In concluzie, am invatat ca trebuie sa ne imbracam in straturi din cap pana in picioare, ca "dracul nu chiar asa de negru", ca trebuie sa ne luam o marja mare de timp pentru intalniri la ore fixe si ca, daca tot nu putem sa evitam frigul si zapada, macar le putem folosi (poate ne apucam de ski, patinaj si alte sporturi de iarna).

Salutari calduroase,
Radu




6 comments:

  1. nu o sa mai treaca mult timp si in loc de Radu, David si Clau o sa fie 3 pinguini imbracati in rosu si cu frunza de artar pe piept.

    Caldura mare monşer pe acolo pe la voi, chiar cald ... intr-o poza erai chiar transpirat, sau ce vedeam noi in poza era doar o iluzie. transpiratia inghetase pe tine cand dadeai zapada ... ca de mult o asteptai.

    aaaagggggaaaaaggggaaaaggggggaaaaaa (ras de Popeye)

    ReplyDelete
  2. avea dreptate David cand mi-a spus ca acolo va veni mai repede Mos Craciun!

    sanatate si distractie maxima!

    ReplyDelete
  3. hei! ce ma bucur sa va vad! va pup! ana dinulescu

    ReplyDelete
  4. deci....trebuie sa ajung neaparat la voi intr-o zi cu -40 si cu toneee de zapadaa... Daca ar putea fi totul alb..e perfect.

    va pup si astept rasp de la Clau...iar imi trage tepe fata asta :)

    ReplyDelete
  5. mai ingeras, ce bine ca te putem auzi cat de mult te bucuri de zapada.sanatate si multa grija de voi!pupici

    ReplyDelete
  6. Foarte frumoase poze, frumoasa zapada...multa, dar frumoasa..:)). De d-l David ce sa mai spun, nici putere nu mai avea sa escaladeze acel "munte" de zapada. Frumos. Bravo.
    Aveti grija de voi, nu inghetati prea mult, nu de alta, dar sa mai puteti sa scrieti, fiindca o faceti bine, zic eu. Va urmarim de ceva vreme cu placere :)
    Numai bine va doresc si o iarna cat mai usoara!! :))

    ReplyDelete