Tuesday 31 August 2010

A venit!

Cum cine? Toamna.

Dupa ce in cursul saptamanii trecute s-a inregistrat recordul de temperatura pozitiva (31 de grade! ce gluma buna, nu-i asa bucuresteni?), in week-end am inceput sa tremuram. Cum a trebuit sa iesim din casa de dimineata, am simtit putin toamna canadiana care, parafrazandu-l pe Nicu Alifantis, suna cam asa:

A venit, a venit toamna...
Acopera-mi salele cu ceva,
Cu o pilota mai groasa,
Sau mai bine cu o saltea...

Am exagerat putin, evident, de dragul rimei. Oricum, de luni s-a incalzit putin.

Iata cateva poze din plimbarile noastre prin oras (deocamdata):

Cerul

David langa un bradut pe langa casa. Pe aici sunt cam peste tot brazi.

Primaria


Pe calutii din fata primariei




Claudia ii arata lui David cum sa stea, iar eu imortalizam momentul

Glenmore Reservoir

Suntem acolo langa barca cu panze (rosu+alb) care se vede in poza de deasupra

Canadaaaaa

Un mic parc din downtown, inconjurat de zgarie-nori

Tot acolo :)

Veverite in downtown (tot in parc)

Acum sa trecem la lucruri mai serioase. Cautam! Ce? Pai, in ordinea prioritatilor, dupa cum urmeaza: chirie, cursuri/programe la colegii/universitati, gradinita (ghici pentru cine!), job-uri etc

S-o luam cu inceputul. In ultimele zile am tot umblat, ba eu singur, ba toti trei, pe la diverse vizionari de locuinte. Avem atatea lucruri de luat in calcul cand analizam o ofeta de chirie: cat de aproape e de transportul public (mai ales de tren), sa fie in zona colegiilor/universitatilor unde vom face cursuri, sa aiba si centre comerciale in zona, sa fie curat cat de cat, sa fie gradinita in zona, sa aiba un pret rezonabil, sa aiba cat mai multe utilitati si cate si mai cate. Pana acum am gasit vreo 2-3 locuri mai dragute, dar mai "sapam".

Din fericire, pentru punctul urmator nu trebuie sa ne deplasam prea mult. Cursurile/programele se gasesc pe internet. Am fost si la un student advisor la un colegiu pentru cateva lamuriri, dar cea mai mare parte a cautarii se face on-line. In principiu avem ceva programe la care vrem sa aplicam, dar trebuie sa mai indeplinim si conditiile cerute de ei: nivel de limba, certificare de studii din Romania, etc

Restul cautarilor sunt doar la inceput. Oricum, suntem foarte prinsi cu toate lucrurile astea de inceput, ca nu am avut timp inca sa percepem foarte bine realitatea de pe aici. Am mai iesit din starea de confuzie de la inceput, dar mai avem mult pana sa deschidem ochii de tot. Cert este ca am intalnit oameni draguti, locuri dragute si ne simtim foarte bine.

Pe curand,
Radu

2 comments:

  1. o da, stiu si eu ce inseamna confuzia de la inceput...dar ce frumos e cand te simti integrat si simti ca faci parte din locurile acelea pentru ca deja le cunosti, iti plac si te obisnuiesti cu ele, cred ca aventura voastra va fi una nemaipomenit de frumoasa pentru ca in primul rand sunteti in familie:)

    ReplyDelete
  2. Ma bucur sa vad fotografii cu voi. ma bucur nespus ca sunteti bine si ca ati intalnit oameni cumsecade si amabili.
    de abia astept sa scrieti ca ati temrin cu toate cautarile si v-ati apucat de treaba, inclusiv David de gradinita!

    Ingerii sa fie cu voi...
    Imbratisari cu dor si prietenie aleasa!

    ReplyDelete